Wednesday, March 30, 2011

Shidi Shah

Tempat Menarik Untuk Di Lawati Di Besut, Terengganu (Part 1)

kali ni ak nak cerita pula pasal tempat ak iaitu Besut yang terindah yg merupakan tempat ak membesar.
Kat Besut, banyak tempat2 menarik yang boleh dilawati dan boleh dikatakan tempat percutian yang amat sesuai untuk menikmati suasana kampung dan menghilangkan stress bekerja.

Tempat pertama ialah Pulau Perhentian.



Kalau datang ke besut, maka tak sah lah kalau tidak ke Pulau Perhentian sebab pulau ini merupakan pulau yang memiliki pemandangan dalam laut yang paling indah di dunia. Airnya yang sangat jernih sehingga boleh nampak batu karang. banyak pakej menarik dan murah2 yang boleh didapati di internet untuk ke pulau perhentian. kalau nak murah lagi, boleh contact ak..boleh ak tolong adjustkan sebab ak ada member yang bawa orang ke pulau.



Aktiviti yang boleh dilakukan di sana seperti snorkling, scuba diving, bola tampar pantai, cangak sotong, jet ski,jungle tracking, BBQ dan macam2 lagilah..

Tempat Kedua ialah Pantai Bukit Keluang



cini kalau nk bawak keluarga mandi manda tepi pantai memang sesuai.petang2 mesti ramai orang kat pantai ni..dengan anak2 kecil dan sanak saudara ramai2.
airnya cetek dan ombaknya tidak kuat.
nak berkelah pon sangat sesuai

Tempat ketiga ialah LA Hot Spring (Kolam Air Panas La)



Tempat ni pon memang bes. Berada di Hulu Besut di Kampung la. Dia punya air panas mmg syok lah. sangat sesuai untuk keluarga. boleh buat BBQ sebab tempat untuk ber BBQ disediakan.

Tempat Keempat Ialah Hutan Lipur Lata Belatan


kalau cuti sem ak mesti pergi mandi2 kat cini dengan mamber2 aku.kadang2 bakar2 ayam.
bes woo mandi kat cini..airnya sangat la sejuk dan mendinginkan.bila masuk dalam air mengigil2 badan..
dan tempat ni xganyak batu2.so boleh la nak berenang2 dan melompat2 dalam air.
sape xpergi cini kalau datang besut memang sangat rugi

ada satu lagi hutan lipur iaitu hutan lipur lata tembakah.
tetapi aku tidak sarankan pergi sana sebab tampatnya sangat bahaya..
dalam setahun mesti ramai yang mati kat sana.
terhimpit dengan batu di bawah waterfall la,lemas la..
macam2 la..
dan tempat tu jugak agak keras.
itu kata orang la.

Shidi Shah

About Shidi Shah -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

14 comments

Write comments
gilaweb
AUTHOR
March 31, 2011 at 2:57 AM delete

perghh nice place to visit...bykkan lg gmba bro

Reply
avatar
Shidi Shah
AUTHOR
March 31, 2011 at 9:18 PM delete

xsbr nak balik kg ni..huhu.
jom2 singgah besut

Reply
avatar
Nava Kishnan
AUTHOR
April 1, 2011 at 2:24 AM delete

sometimes we forget about the beautiful places we had here at Malaysia and travel elsewhere for holiday. Looks so great that I want to go now for a holiday.

Reply
avatar
Shidi Shah
AUTHOR
April 1, 2011 at 10:33 AM delete

yeahh..we should be proud to be malaysian..all beautiful places we got here..
come2..there much more interesting to explore in here

Reply
avatar
FreESiA
AUTHOR
April 9, 2011 at 1:38 AM delete

nak sangat-sangat pergi sana..tapi x sampai-sampai...

Reply
avatar
Shidi Shah
AUTHOR
April 9, 2011 at 1:12 PM delete

jom la berkunjung ke pantai timur..
mrasai suasana kmpung

Reply
avatar
safiah
AUTHOR
June 21, 2011 at 3:44 AM delete

salam..tumpang tanye..kalo nk g pulau perhentian, ader x chalet yg bleh duk 7-8 org trus..n agak2 brape budget nk g sane..huhu..

Reply
avatar
shidi shah
AUTHOR
June 21, 2011 at 5:41 AM delete

ada saja..bkn chalet gak la..mcm tp bleh duk ramai.bajet min dalam rm200 min campor mkn+feri+snorkling.tu untuk 2h1M.

sy ada kenalan tuk ke sana.kalau nk private msg sy kat fb

Reply
avatar
NMH
AUTHOR
August 20, 2011 at 9:47 AM delete

bukit keluang! haishh..

Reply
avatar
mrthrow
AUTHOR
September 11, 2011 at 8:06 PM delete

.madam ashik nak .lepak kat rumah aje....macamana...pening pikir mana nak bercuti....

Reply
avatar
Azul_Sword
AUTHOR
April 9, 2012 at 6:47 PM delete

kampung kite.. jgn lah kite lupa.. sayangi lah besut~!

Reply
avatar
lin ahmad
AUTHOR
June 5, 2012 at 8:18 PM delete

salam, taw tak pakej ke pulau perhentian utk 2h1m utk 20 org. klu ad email sy.... yahipa_05@yahoo.com

Reply
avatar