Tuesday, August 7, 2012

Shidi Shah

Puasa Tapi Tak Menutup Aurat Tak Sembahyang.Sia2 Jer

Bila aku tengok perempuan zaman sekarang ni sedih pulak rasa..Maaf yer bagi kaum wanita. Bukan nak kutuk sape2 kat cini. Cuma nak bagi pandangan tentang cara pemakaian wanita zaman sekarang. Nak2 pulak sekarang ni bulan Ramadhan yang mulia.

bila aku jalan2 kat bazar ker, ngah bwak moto lalu kawasan perumahan ker mesti ad perempuan yang duk sembang2 ngn kawan2, duk berjalan nak balik rumah n bla2... lah.. yang aku sedihnya pakaian diaorang yang agak menjolok mata macam tak pakai tudung, pakai ketat2, pakai seluar pendek, nampak sana, nampak cini..
dah la bulan puasa nih..kat pale otak ak dah bermain sama ada budak tu puasa ke x nyer. Kalau puasa pn aku rasa sia2 saja.


Gambar hiasan... 

Ini contoh..pkai baju tapi nampak bonjol sana bonjol cini. Agak tidak sopan dicini.

Ada jugak di bulan Ramadhan ni yang tak sembahyang...pun sia2 jugak pahala puasa diaorang.

Bulan Ramadhan ni sebenarnya bulan tuk kita berlatih nak start balik cara kita beribadah. Ini kata seorang ustaz yang aku dengar tazkirah sebelom solat tarawih.

jadi renung2 kan lah wahai umat sekalian..hanya sekadar peringatan agar tidak lalai

Shidi Shah

About Shidi Shah -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :

2 comments

Write comments
blogtilldrop
AUTHOR
August 7, 2012 at 5:02 PM delete

tutup aurat bukan bulan puasa je. Tapi a good start kalau nak berjinak dgn tudung..like ShilaAmzah

Reply
avatar